حسینیه آینه ها

حسینیه آینه ها

تطمیع، تهدید مخالفان توسط کودتاگران سقیفه

پنجشنبه, ۷ فروردين ۱۳۹۳، ۰۷:۰۳ ب.ظ

در مقابله با کودتاگران بعد از وفات حضرت رسول مخالفت ها گاهی از جانب افراد به صورت فردی و گاهی از جانب قبایل به صورت دسته جمعی صورت می گرفت و در رابطه با هر یک از اینها از جانب باند کودتا اقدامات متعدد و مزورانه ای صورت گرفت.

1- تطمیع مخالفان

آن هم با وعده ی قدرت و شرکت در حکومت و یا با پول و درهم و دینار.

2- تهدید

عده ای را با تهدید به قتل و ضرب و شتم از صحنه خارج کردند و در برابر برخی دیگر، پا را از تهدید فراتر گذاشته، به ضرب و شتم شان پرداختند. شمشیر «زبیر» را شکسته و بر سینه اش نشستند، «ابوذر» و «سلمان» و «مقداد» را آن گونه زدند که سلمان می گوید، گردنم هم چون غده ای ورم کرد و بالا آمد و اگر علی علیه السلام به فریادش نرسیده بود، او را کشته بود.

3- حصر

عمر پس از کودتای سقیفه، خروج صحابه را از مدینه ممنوع کرد، به بهانه ی این که می ترسم اصحاب رسول در میان مردم پراکنده شود و باعث گمراهی مردم شوند.

4- تزویر و دروغ

این سیاست بر کسانی کارگر افتاد که در عین تقوا، احادیث دروغ و تبلیغات مسموم باند کودتا، بالاخره آنان را نیز به شک و شبهه می انداخت.

5- ترور و کشتار

این خطرناک ترین اقدام باند نفاق بود. به عنوان آخرین حربه، آنانی را که قابل تطمیع و خریداری نبودند یا تهدیدهاشان کارگر نمی افتاد، ناجوانمردانه ترور می کردند یا به جرم ارتداد، به کشتار دسته جمعی آنان می پرداختند.

سعد بن عبادة، بزرگ قبیله خزرج بود و نه تنها با ابوبکر بیعت نکرد که عمر را هم تهدید کرد. او را شبانه در تاریکی با تیری کشتند و آن گاه اعلان کردند که جن ها او را کشتند! و از زبان آنها شعر هم برایش سرودند .سعد اگر چه از علی علیه السلام طرفداری نکرد، اما با ابوبکر هم بیعت نکرد و همین باعث شد که او را تبعید کرده و آن گاه ترور کنند

بعدها وقتی که به این نتیجه رسیدند که شخصیت و نفوذ علی علیه السلام مانع از اقدامات آنان است از این رو به خالد مأموریت دادند هنگام سلام آخر نماز ابوبکر، امام را ترور کند. اما ابوبکر در نماز دچار تردید شد که شاید خالد نتواند مأموریت را به درستی انجام دهد و علاوه بر رسوایی، مردم علیه آنان تحریک شوند، این بود که قبل از سلام نماز گفت: ای خالد! آن چه به تو فرمان داده ام، اجرا نکن.

6- کشتار دسته جمعی

بسیاری از قبایل مخالف به بهانه ی نپرداختن زکات یا برچسب ارتداد و قرار دادن آنان در ردیف مسیلمه ها و طلیحه ها قتل عام شدند. با وجود این که در کتاب های تاریخی سعی شده تا از آن چه نشان دهنده ی عدم ارتداد آنان است، ذکری به میان نیاید، با این حال شواهد زیادی در دست است که به یقین اثبات می کند آنان نه مرتد بودند و نه حتی منکر اصل زکات بلکه به علت به رسمیت نشناختن خلیفه، تنها از پرداختن زکات به شخص ابوبکر خودداری می ورزیدند.

 

#شهادت #حضرت_زهرا #حضرت_فاطمه #شهید #ولایت #وصایت #تسلیت باد. #ایام #فاطمیه بر پیروان #راه_زهرا، #شیعیان #فاطمة_الزهرا #فاطمه #زهرا تسلیت باد. #حسینیه #حسینیه_آینه #فاطمیه93 #ام_ابیها #صدیقه_کبری #صدیقه #اهل_بیت #پنج_تن

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی